my-practice.gr

From the blog

Αναπνέοντας σωστά

Ίσως δε γνωρίζατε ότι εισπνέουμε και εκπνέουμε δέκα χιλιάδες οκτακόσιες περίπου φορές το εικοσιτετράωρο, ενώ από αυτές οι εξακόσιες διέρχονται και από τα δυο ρουθούνια. Οι υπόλοιπες περνούν οι μισές από το δεξί και οι μισές από το αριστερό ρουθούνι, εναλλάξ.

Στην Ινδία θεωρούν ότι το σύνολο των αναπνοών του κάθε ατόμου είναι προκαθορισμένο, από την πρώτη του ανάσα μέχρι την τελευταία, ότι ο συνολικός αριθμός των αναπνοών του καθορίζει το προσδόκιμο όριο της ζωής του. Αναπνέοντας πιο αργά και βαθιά λοιπόν αυξάνουμε τη μακροβιότητά μας.

Οι περισσότεροι άνθρωποι αναπνέουν με λανθασμένο τρόπο, χρησιμοποιώντας ένα μικρό μόνο μέρος της χωρητικότητας των πνευμόνων τους, στερώντας το σώμα από οξυγόνο και πράνα (ενέργεια) που είναι απαραίτητα για την καλή του υγεία. Κάθε φορά που εισπνέουμε λαμβάνουμε πεντακόσια κυβικά εκατοστά αέρα περίπου, ενώ οι πνεύμονές μας έχουν χωρητικότητα τριών χιλιάδων κυβικών εκατοστών, χρησιμοποιούμε μόνο το ένα έκτο της αναπνευστικής μας ικανότητας δηλαδή.

Δυναμώνοντας τους αναπνευστικούς μυς με την εξάσκηση στη Yoga, αυξάνουμε την εισροή του οξυγόνου σε κάθε εισπνοή, μεγαλώνοντας σε διάρκεια την αναπνοή μας. Η βαθιά και σωστή αναπνοή, επιτρέπει στην ενέργεια να κυλάει αβίαστα στο σώμα μας, χαρίζοντάς μας φυσική και πνευματική ευεξία.

Η αργή, βαθιά και ρυθμική αναπνοή, που επιτυγχάνουμε μέσω της εξάσκησης στη Yoga, χαλαρώνει το νευρικό μας σύστημα, εναρμονίζει το ενδοκρινικό σύστημα και δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.