my-practice.gr

From the blog

Διαλογισμός (βαθιά χαλάρωση)

Μέσα από την εξάσκηση στη Yoga και τις τεχνικές της μπορούμε να πετύχουμε τον διαλογισμό, ο οποίος φέρνει ειρήνη στον νου μας ενώ συγχρόνως δίνει ενέργεια στο σώμα μας.

Για να πετύχει κανείς τον διαλογισμό θα πρέπει να χαλαρώσει τις εντάσεις του σώματος, να εξισορροπήσει το αυτόνομο νευρικό του σύστημα και να συγκεντρώσει τον νου του.

Οι Asanas (σωματικές ασκήσεις), οι Pranayamas (τεχνικές αναπνοών) και η Dharana (συγκέντρωση του νου) είναι τεχνικές της Yoga, που φέρνουν ισορροπία στο συμπαθητικό και παρασυμπαθητικό σύστημα (αυτόνομο νευρικό σύστημα) και προκαλούν βαθιά χαλάρωση.

Τα εγκεφαλικά κύματα επιβραδύνονται στο μισό περίπου της κανονικής τους συχνότητας όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση χαλάρωσης. Αυτό είναι το επίπεδο άλφα (7-14 παλμοί ανά δευτερόλεπτο), στο οποίο ερχόμαστε με φυσιολογικό τρόπο λίγο πριν αποκοιμηθούμε και μόλις ξυπνάμε το πρωί.

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι στο σώμα μας συμβαίνουν υπέροχα πράγματα όταν ο εγκέφαλός μας βρίσκεται στο επίπεδο άλφα. Ομαλοποιείται η αρτηριακή πίεση, σταθεροποιείται ο σφυγμός, τα κουρασμένα και σε υπερένταση όργανα χαλαρώνουν και γενικότερα όλο το σώμα αναζωογονείται.

Η πιο σημαντική πλευρά του διαλογισμού για τον άνθρωπο, λοιπόν, είναι η επιβράδυνση των εγκεφαλικών κυμάτων στο επίπεδο άλφα, το οποίο αποτελεί  μια φυσική, γαλήνια και χαλαρωτική κατάσταση.

Ασκώντας τις τεχνικές του διαλογισμού  αποβάλλουμε την υπερένταση του νου, το άγχος και το στρες και νιώθουμε πιο ήρεμοι και χαλαροί.