my-practice.gr

H μέθοδος Pilates

H μέθοδος Pilates είναι μία μέθοδος εκγύμνασης η οποία σχεδιάστηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967).

Η μέθοδός του (με την αρχική ονομασία Contrology-η τέχνη του ελέγχου) αποτελείται από ένα σύστημα από φυσικές ασκήσεις, που έχει σαν αποτέλεσμα ένα σώμα λεπτότερο, δυνατότερο, σφιχτότερο, ελαστικότερο και πιο υγιές.

Οι κινήσεις που κάνουμε στην καθημερινότητα και η ενέργειά μας έχουν σαν αφετηρία το κέντρο μας, το κέντρο βάρους από το οποίο εξαρτάται η ισορροπία και ο έλεγχος του σώματός μας. Το κέντρο αυτό αποτελεί τη βασική αρχή και το θεωρητικό υπόβαθρο της μεθόδου: ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος-η κοιλιά.

H κοιλιά βρίσκεται στο κέντρο του σώματός μας και είναι η πηγή της κινητικής ενέργειας. O Pilates που της προσδίδει και άλλη μια ιδιότητα: “power house-οίκο της δύναμης”, υποστήριξε πως αν δυναμώσουμε την πηγή δύναμής μας, θα ξεκουράσουμε όλο το σώμα καθώς θα ενισχύσουμε και την άμυνά του, αφού η κίνηση θα γίνεται φυσικά, χωρίς σπατάλη ενέργειας, με σωστή και αβλαβή στήριξη.

Το Pilates επικεντρώνει την προσοχή στις εσωτερικές μυϊκές ομάδες προς τις εξωτερικές, έτσι τα αποτελέσματα διαρκούν για περισσότερο διάστημα. Διδάσκει την επίγνωση της αναπνοής, ενισχύει τον κορμό, ξεκινώντας από τους βαθύτερους κοιλιακούς μυς και ευθυγραμμίζει τη σπονδυλική στήλη.

Η μέθοδος του J. Pilates στηρίχθηκε πάνω σε 6 βασικές αρχές:

  • Αναπνοή: η σωστή κυκλοφορία του αίματος μπορεί να ξυπνήσει όλα τα κύτταρα στο σώμα και να τα “καθαρίσει” από την κούραση και ότι άλλο επιβλαβές. Για να γίνει αυτό χρειάζεται το οξυγόνο που εισέρχεται στον οργανισμό μέσω της αναπνοής.
  • Εστίαση: μέσα από την ενεργοποίηση του κέντρου του σώματος (powerhouse) οι ασκήσεις πραγματοποιούνται με σταθερότητα, δύναμη και ακρίβεια.
  • Συγκέντρωση: η συγκέντρωση είναι βασική για τις ασκήσεις pilates καθώς το μυαλό είναι το 50% της κίνησης και όταν δουλεύει μαζί με το σώμα, οι ασκήσεις γίνονται πιο αρμονικές και αποτελεσματικές. Η άσκηση γίνεται με επίγνωση του “κάνω και είμαι”.
  • Έλεγχος: κάθε άσκηση Pilates γίνεται με πλήρη μυικό έλεγχο προκειμένου οι ασκήσεις να είναι πιο αποτελεσματικές και να αποφεύγονται οι τραυματισμοί.
  • Ακρίβεια: στόχος είναι η ακρίβεια των κινήσεων, να γίνει δεύτερη φύση για τον άνθρωπο και να την μεταφέρει στην καθημερινότητά του, έτσι ώστε να κινείται με χάρη και οικονομία ενέργειας.
  • Ροή: οι ασκήσεις Pilates πρέπει να γίνονται με ροή και χάρη, ώστε η ενέργεια της άσκησης να συνδέει όλα τα μέρη του σώματος και να ρέει στο σώμα ομοιόμορφα.

 

Στόχος της μεθόδου είναι η σωματική ενδυνάμωση και σύσφιξη, η σωστή ευθυγράμμιση του σώματος, η ισορροπία, η ελαστικότητα της σπονδυλικής στήλης. Οι ασκήσεις γίνονται σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε σώματος, αποτελούν μια μέθοδο ασφαλούς και ήπιας γυμναστικής και βασιζόμενες στην αναπνοή προσφέρουν καλή φυσική κατάσταση, σωματική υγεία και μακροζωία.

Επάξια θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τη μέθοδο Pilates: “Γλυπτική του σώματος”.